Sıkça Sorulan Sorular

Aracınızla birlikte ruhsat ve trafik sigorta poliçesi, yedek anahtar, çakmaklık, küllük, stepne ya da tamir kiti, pandizot, jant kapağı ve göbeği, trafik seti, yangın söndürücü, zincir, araç kullanma kılavuzu eksiksiz bir şekilde teslim edilmelidir. Aracınızı teslim ederken bir diğer unutmamanız gereken; Dama Otomtoiv’e ait olan HGS/OGS’nin iade edilmesi gerekmektedir. Ayrıca araç teslimatı yapılırken, kullanım sırasında müşteri tarafından araca takılan OGS/HGS/TTS ve diğer tüm parçaların (geri görüş kamerası, park sensörü, cam filmi, logo v.b.) demonte edilmesi gerekmektedir. Demonte işlemi sonucunda oluşabilecek normal dışı aşınma veya değer kaybı yaratacak işlemlerin maliyetleri tarafınıza yansıtılacaktır. İade formuna not alınan eksiklerin 5 iş günü içerisinde Dama Otomotiv’e iade edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde sözleşme gereği eksik olan ekipmanların maliyeti tarafınıza rücu edilecektir.
Araç iadesi sırasında yetkililerimiz ile aracın 360 derece fiziki kontrollerini yaptıktan ve mutabık kaldıktan sonra iade formumuzu karşılıklı imzalayarak bir kopyasını isteyiniz. İade formu imzalandıktan sonra yapılacak itirazlar kabul edilmeyecektir.

Araçla birlikte teslim edilen ruhsat, trafik sigortası ve yedek anahtarı araca ait olduğundan, stepne veya tamir kitini, ekipmanları (zincir, tüp, trafik seti, Damacar plakalığı), kullanma kılavuzunu ve paspasları teslim aldığınızdan emin olunuz. Aracın 360 derece fiziksel kontrolünü yapınız; hasar, kusur ve eksikler varsa teslimat formuna not alınız. HGS geçiş etiketi, bu hizmeti almak isteyen müşteriler için ruhsat kabının içine konulmuştur. Bu hizmeti almak istemenize rağmen HGS etiketi ruhsat kabında değilse veya hizmeti almak istememenize karşın ruhsat kabının içerisinde ise lütfen bilgi veriniz.
Teslimat formunu karşılıklı imzalayarak bir kopyasını isteyiniz. Teslimat formu imzalandıktan sonra yapılacak itirazlar hukuken kabul edilmemektedir.Araç iadesi sırasında yetkililerimiz ile aracın 360 derece fiziki kontrollerini yaptıktan ve mutabık kaldıktan sonra iade formumuzu karşılıklı imzalayarak bir kopyasını isteyiniz. İade formu imzalandıktan sonra yapılacak itirazlar kabul edilmeyecektir.

Kaza yapan ve arızalanan aracın, onarım süresinin sözleşmede belirtilen süreden fazla olması durumunda; nitelikleri Kiralayan tarafından belirlenen ve muadil olabilecek bir araç onarım süresi boyunca ikame araç olarak Kiracıya tahsis edilmektedir. İkame araç tahsis edildiği dönemde sözleşme süreci devam etmektedir. İkame araç verildiği andan itibaren yapılan km, kontratı devam eden aracın km’sine eklenir.

Öncelikle aracın trafik ekipleri tarafından çekilmiş olma ihtimali kontrol edilerek, çevrenizden bilgi almaya çalışılmalıdır. Eğer aracın çalındığına kanaat getiriliyor ise öncelikle emniyet birimlerine gerekli bildirimlerde bulunulmalıdır. Sonrasında, Dama Otomotiv Yönetimi Yol Yardımı, 05309551010 numaralı hattan aranarak, olay ile ilgili bilgi verilmelidir.

Dönem sonunda araçları uygun fiyatlarla ilk önce kullanıcılara teklif etmekteyiz. Eğer kontrat uzatılmak istenirse, yeni bir çalışma yapılıp kontrat uzatılması gerçekleştirilebilir.

Araçlara orijinal olmayan hiçbir ekipman takılamaz. Yetkili servisin onayladığı orijinal ekipman Dama Otomotiv’in önceden alınmış yazılı izni ile ancak anlaşmalı yetkili serviste araca takılabilir.

Kira faturaları haricindeki tüm yansıtma faturaları ve zararlar, Kiralayanın ilk yazılı talebini müteakiben 3 gün içerisinde nakden ve defaten ödenmek durumundadır.

Bir tüzel kişiliğe sahip firmamız için muhatap sözleşme imzalamış olduğumuz Kiracı firmadır. Bu nedenle adımıza yapılmış her türlü masraf ve benzeri işlemler Kiracı firma tarafından bizlere fatura ya da hesap belgesi aracılığıyla yansıtılmalıdır. Söz konusu masraflarla ilgili ödemeler Kiracı firmaya ödenecek ya da kira borcundan mahsup edilecektir.

Araçlara ilişkin egzoz emisyon ölçüm ve muayene işlemleri Kiracı tarafından yaptırılarak, işlem sonrasında muayene harç makbuzu, Dama Otomotiv’e gönderilmelidir. Muayene zamanı gelen araçlar için mutlaka Dama Otomotiv Müşteri Hizmetleri ile irtibat kurularak detaylı bilgi alınmalıdır.

05309551010 numaralı telefondan Dama Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayarak yardım talebinizi iletebilirsiniz. En kısa sürede tarafınıza bir vekâletname hazırlanarak aracı bağlandığı yerden çıkarabilmeniz sağlanacaktır.

Eğer teslimat sırasında herhangi bir eksiklik, teslim formunda tespit edilmiş ise bu Dama Otomotiv’in sorumluğundadır. Ancak tarafınızdan bir evrakın kaybedilmesi durumunda sorumluluk firmanıza ait olacaktır.

Kontrat bitiş tarihinden 1 hafta önce iade edilecek aracın bilgisi telefon yoluyla Dama Otomotiv’e bildirilmelidir. İade edilecek araç Dama Otomotiv’in bildirdiği yer ve kişiye iade edilir. Araç iade edilirken; anahtarlar (yedekleriyle birlikte), ruhsat, ilk yardım seti, stepne, yangın tüpü, avadanlık seti mutlaka teslim edilmelidir. Teslimat Formu, eksiksiz doldurularak imzalanmalıdır. Teslimat Formu hem kullanıcının hem de aracı teslim alan görevlinin imzasını içermelidir. Aracın kontrat bitiş tarihinde teslim edilmemesi, erken iade, kilometre aşımı, eksik kilometre, araç üzerindeki aksesuarın kullanımdan kaynaklanan hasar ve zararları için sözleşme koşulları uygulanır. Araç iade edilirken OGS ve yakıt takip cihazları ile özel aksesuarlar mutlaka çıkartılmalıdır. Araçta unutulan özel eşyaların kaybolmasından Dama Otomotiv sorumlu değildir. Araç teslim edilirken, teslim eden kişiye Dama Otomotiv tarafından “Araç İade Tutanağı” imzalatılacaktır. Bu formda belirtildiği üzere, mevcut durumun belirlenmesi için bağımsız bir kuruluş tarafından “Normal Dışı Aşınma ve Yıpranma Rehberi” uygulamasına göre ekspertiz yapılacaktır. Aşağıda ulaşabileceğiniz Normal Dışı Aşınma ve Yıpranma Rehberi’nda belirtildiği üzere aracınızın içinde ve dışında normal yıpranma haricinde meydana gelen hasarlar sizlere ayrıntılı bir şekilde raporlanarak, faturalanacaktır.

Kiracı tarafından kiralanan araçlar hiçbir surette 3. kişilere kiraya verilemez.

Dama Otomotiv olarak, sadece 1 araç isteyen müşterilerimizin taleplerini de karşılık verebiliyoruz.

Dama Otomotiv olarak, sadece 1 araç isteyen müşterilerimizin taleplerini de karşılık verebiliyoruz.

Tüm şirketler, ihtiyaçları doğrultusunda filo kiralama kapsamında araç kiralaması yapabilirler.

02163168550 numaralı telefonu arayarak satış temsilcilerimizle görüşebilir ya da info@damacar.com.tr adresinden talepte bulunabilirsiniz.

Bu tarz hasarlar, zabıt tutturulması şartı ile Trafik Sigortası kapsamında karşılanmaktadır. Trafik Sigorta Teminatı’nı aşması durumunda, aşan kısım Kasko Teminatı’ndan karşılanmaktadır.

Cam hasarları kasko teminatı içinde olduğu için cam hasarları anlaşmalı servislerimizde onarılarak, sizden herhangi bir ek ücret talep edilmemektedir.

Kaza durumunda yapılması gerekenler tamamlandıktan sonra siz müşterilerimizin, Dama Otomotiv’e ait 05309551010 numaralı telefonu arayarak, bilgi vermeniz ve servis yönlendirmesi talep etmeniz gerekmektedir. Ayrıca kaza tutanağı, kazadan sonraki 24 saat içerisinde Dama Otomotiv’e ulaştırılmalıdır. Dama Otomotiv , aracınızı bulunduğunuz bölgeye en yakın anlaşmalı hasar servisine yönlendirilerek, aracınızın onarımına başlanacaktır.

Aracın plakasını almalı ve mutlaka trafik ekiplerini arayarak, yardım talep etmelisiniz.

Karşı taraf ya da taraflarla, kazanın oluş şekli üzerine anlaşılamaması durumlarında eskiden olduğu gibi polis veya jandarma çağırma hakkınız bulunmaktadır. Karşı taraf bu konuda bir sorun çıkaracak olursa yasal hakkınız olarak Polis veya Jandarma çağırabilirsiniz.

Kaza sonrasında araçların durumunu belirleyebilmek için mutlaka olay yerini de kapsayan geniş açılı ve aracın kazalı bölümünün detaylı fotoğrafını çekmeye özen gösterilmelidir. Kaza yeri fotoğrafları için cep telefonunuzu kullanabilirsiniz. Çekmiş olduğunuz tüm fotoğrafları, Dama Otomotiv’in yönlendireceği servise tüm hasar evraklarıyla beraber teslim edebilirsiniz.

Maddi hasarlı bir trafik kazası yaşanması durumunda, öncelikle Dama Otomotiv aranarak, kaza konusunda bilgilendirme yapılması gerekmektedir. Ardından, araçların durumunu belirleyebilmek için mutlaka olay yerini de kapsayan geniş açılı ve aracın kazalı bölümünün detaylı fotoğrafları çekilmelidir. Tüm bu aşamaların ardından, eğer;

*Sürücü belgesiz motorlu araç kullanılıyorsa veya yetersiz sürücü belgesi ile motorlu araç kullanılıyorsa,
*Sürücüde yaş küçüklüğü varsa,
*Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa,
*Kazaya karışan araçlardan birinin veya daha fazlasının kamu kurumlarına ait olması,
*Kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse,
*Trafik Kazasında sadece 3 üncü kişilere ait eşyalara zarar gelirse,
*Kazaya karışan araçlardan birinin veya birkaçının trafik sigortasının bulunmaması,
*Trafik kazası ölüm ve/veya bedeni zarar ile sonuçlanmışsa, kaza yerine polis veya jandarma çağırılmalıdır. Aksi durumda ise, eğer kaza tarafları arasında anlaşma sağlanmışsa Kaza Tespit Tutanağı tutulmalıdır.

Türkiye sınırları içinde herhangi bir yerde arıza veya kazada, araç yürür durumda olsun ya da olmasın, 7 gün 24 saat hizmet veren çağrı merkezimiz, size aracınızın en yakın onarım servisine yönlendirilmesi konusunda gerekli yardımı yapacaktır. Çağrı merkezimizin telefon numarası, 05309551010 ’dür.
Lastik Değişimi Prosedürü Nedir? Eğer Talep Edilirse Kar Lastiği Temini Yapılıyor Mu?
Araçların lastiklerinin sözleşmede belirtilen km’ye kadar kullanılmış olması durumunda; lastikler değiştirilerek, yeni lastik bedelleri ve lastik değişimi ile ilgili masraflar Dama Otomotiv Yönetimi tarafından karşılanacaktır. Kiralayan’ın kar lastiği taktırma yükümlülüğü yoktur. Ancak sözleşmeye kar lastiği ile ilgili bir madde eklenirse veya ilgili konuyla dair ek protokol yapılırsa, kar lastiği verilmesi söz konusu olacaktır.

Periyodik bakım ve onarımlara ilişkin masraflar, gerekli olması durumunda parça değişikliği ve ilintili işçilik ücretleri Kiralayan tarafından karşılanacaktır. Kiracı, Kiralayan’ın yapmış olduğu anlaşmalar gereği anlaşmalı servislerden yapılan bu bakım ve onarımlar karşılığında hizmet alabilecektir.

Şirket tarafından kiralanan araçları, ilgili araca kullanmaya haiz sürücü belgesi bulunan, şirketin tüm bordrolu personeli kullanabilir.

Bu işlemlerin araç ruhsatına işlenmesi gerektiğinden dolayı, araç kiralanırken Dama Otomotiv’e bildirilmeli ve yazılı onayı alınmalıdır.

Müşterilerin tüm adres değişikliklerini muhakkak Dama Otomotiv’e bildirmeleri gerekmektedir.

Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edin

© 2020 Copyright © Tüm Hakları Saklıdır. Powered by Dama Otomotiv